رهبران در حال حاضر بیشتر از همیشه به کوچینگ حرفه‌ای نیاز دارند

ویروس کرونا[۱] با سرعتی فراتر از انتظار، اختلالاتی ناگهانی را به‌همراه آورد که بر سلامت جسمی و روانی کارکنان تاثیر گذاشت؛ زنگ خطری برای رهبرانی که مسیر و چشم‌انداز استراتژیک را در حین مدیریت ابهام بازنگری می‌کنند. با توجه به نگرانی کارکنان در مورد یک محل کار در حال تحول، ضروری بود که مدیران برای رسیدگی به اضطراب‌های واقعی مجهزتر باشند. کوچینگ حرفه‌ای راهکاری بلندمدت برای کاهش فشارهای در حال افزایش و ابهام‌های در حال رشد ارائه می‌دهد.

مدیران کسب‌و‌کار برای ایجاد چشم‌انداز و حمایت از بزرگترین دارایی یک شرکت، یعنی کارکنان آن، باید چابک باشند.

به گفته شرکت خدمات حرفه‌ای پرایس واتر هاوس کوپرز، پنج اولویت نیروی کار برای مدیران کسب‌و‌کار در حال پدیدار شدن است؛ هر یک از این اولویت‌ها دارای عامل انسانی‌اند:

  • محافظت از افراد
  • ارتباط موثر
  • حفظ تدوام کار
  • ارزیابی هزینه‌های نیروی کار
  • آماده‌سازی برای بازیابی و بهبود

در یک محیط کاری سنتی، اولویت‌هایی مانند محافظت از کارکنان و ارتباط موثر، بخشی از رهبری روزانه بوده‌اند. زمانی که فرهنگ محیط کار از طریق دورکاری به خانه منتقل شد، تغییراتی در روندهای روزمره سازمان ایجاد شد. رویکرد رهبر نسبت به نیت، اعتماد و فراگیری در روابط دستخوش تغییر گردید. انتخاب‌های آگاهانه در مورد کار و تیم برای کسانی که در خانه به امور خانواده رسیدگی می‌کردند و همچنین به اداره  کسب‌وکار می‌پرداختند، دشوار شد. با این وجود، جای خالی اعتمادی که درگفتگوهای دوستانه و غیررسمی در سازمان شکل می‌گرفت، به شدت احساس می‌شد. اطمینان از این‌که همه اعضای تیم حضور دارند و احساس می‌کنند عضوی از یک تیم‌اند، بدون مهارت‌های نرم همدلی و آسیب‌پذیری سخت بود.

فرهنگ کوچینگ قدرتمند

روزگار پر فراز و نشیب امروز، فرصت‌های بیشتری برای اقدامات پیشگیرانه، کشف امکانات جایگزین و ایجاد یک اتمسفر نوآورانه ارائه می‌دهد که به دنبال راه‌حل‌های جدیدی‌ست که در برابر مقاومت وضعیت موجود ارائه شود. شاوانا، یک رهبر شرکت که داستان خود را در هشتگ تجربه کوچینگ به اشتراک گذاشت، متوجه شده بود که کوچینگ شیوه مدیریت او را تغییر داده است. عدم داشتن یک چشم‌انداز برای نحوه کار کردن افراد با یکدیگر چالش‌های مدیریتی او را افزایش داده بود، اما از طریق کوچینگ، او مهارت‌های جدیدی برای ایجاد یک چشم‌انداز و بازآفرینی ساختار تیم خود آموخت. شرکت‌هایی که کوچینگ را در اثربخشی سازمانی ادغام می‌کنند، بهبودهایی در حفظ کارکنان، کار تیمی، روابط و رضایت شغلی مشاهده می‌کنند.

[۱]– مترجم: این مقاله در زمان شیوع کرونا منتشر گردید ولی با توجه به چالش های مشابه در دنیای ووکا خواندن این مقاله توصیه می گردد.

جهت مطالعه ادامه مقاله در مجله کوچینگ‌ویز، لطفا کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رتبه بندی :
5/5

مطالب مرتبط