چه میزان نرخ بازگشت سرمایه در کوچینگ وجود دارد، زمانیکه هدف اولیه شما نیست؟

هنگامی که صحبت از ماهیت و جان کلام کوچینگ شود، پایان مطلوب و مورد نظر از کوچینگ دستیابی به یک نتیجه است. خواه این نتیجه منتهی به پذیرش در کالج مورد نظرباشد، خواه جذب فرد مورد نظر برای یک رابطه عاطفی یا هدایت یک تیم برای رسیدن به فروش یک میلیون دلاری در سه ماهه آینده باشد. اگر هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده باشد، بسیاری سؤال خواهند کرد که آیا کوچینگ موفق بوده است یا خیر.

بازده سرمایه‌گذاری چیست و چرا اهمیت دارد؟

در دنیای کسب و کار، رهبری و کوچینگ مدیران اجرایی اصطلاح بازده سرمایه گذاری به طور مرتب مطرح می‌شود. ROI مخفف تجاری برای «بازده سرمایه‌گذاری» است. اگر یک کسب‌وکار قصد دارد ماشین‌آلات جدیدی خریداری کند یا فرآیند جدیدی را اجرا کند، تصمیم‌گیرندگان باید متقاعد شوند که این سرمایه‌گذاری، ارزشش را دارد. یعنی مقداری بازده مالی وجود دارد که به طور قابل توجهی بیشتر از هزینه خرید ماشین‌آلات یا اجرای فرآیند است. کوچینگ در میان کسب‌وکارها بسیار محبوب بوده است. در گزارش سالانه ۲۰۱۰ مؤسسه چارتد[۱]، اشاره می‌شود که ۸۲ درصد از سازمان‌های بریتانیایی و در ۹۳ درصد از ۱۰۰ شرکت‌های بین‌ا‌لمللی مستقر در ایالات متحده اظهار داشته‌اند که در برخی سطوح از کارکنان خود، از حضور کوچ استفاده می‌کنند.

اما اگر مدیران نتوانند بازده مالی را ببینند (بویژه در دوران صرفه‌جویی اقتصادی)، در تایید کردن هزینه برای کوچینگ مردد می‌شوند. به عبارت دیگر باید شواهدی وجود داشته باشد که کوچینگ پیشرفت‌هایی را به همراه داشته است که با معیار‌های اقتصادی قابل اثبات باشد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رتبه بندی :
5/5

مطالب مرتبط