۱۰ مزیت کوچینگ در محیط کار

در این مقاله، توضیح می‌دهیم که کوچینگ در محل کار چیست و ۱۰ مزیت کوچینگ را با شما در میان می‌گذاریم تا به شما کمک کند که چرا اجرای آن در محل کار می‌تواند مفید باشد.

کوچینگ چیست؟

کوچینگ عملکردی است که در آن یک متخصص واجد شرایط به کارکنان کمک می‌کند تا اهداف خود را درک کرده و شغل خود را پیش ببرند. کارکنان همراهی می‌شوند تا اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت خود را شناخته، استراتژی‌هایی برای رسیدن به آن‌ها پیاده‌سازی کرده، شکاف‌های مهارتی را شناسایی و پر کنند و شبکه خود را گسترش دهند. حرفه‌ای‌ها می‌توانند به دنبال کوچ‌ برای خود باشند و برای بالا بردن میزان رشد و توسعه فردی، ارتباطی دونفره با کوچ خود شکل داده و آن را ادامه دهند. برخی از سازمان‌ها یک برنامه کوچینگ داخلی اجرا می‌کنند که در آن کوچ‌های شغلی را برای کمک به کارکنان برای بالا بردن مهارت‌ها و اصلاح مسیرهای شغلی، وارد فرآیند می‌کنند.

۱۰ مزیت کوچینگ

در اینجا به ۱۰ مزیت مهمی که کوچینگ می‌تواند برای سازمان به همراه داشته باشد، اشاره شده است:

۱- کوچینگ کمک می‌کند تا در مسیر انجام وظایف خود باقی بمانید.

اهمال‌کاری از چالش‌های رایج میان بسیاری از حرفه‌ای‌ها بشمار می‌رود که در دوران فعالیت حرفه‌ای خود آن را تجربه می‌کنند. همراهی یک کوچ می‌تواند مهارت‌های مدیریت زمان و اولویت بندی را بالا برده و بر این چالش غلبه کنید. این متخصصان می‌توانند به تیم شما کمک کنند تا وظایف خود را اولویت‌بندی کرده و زمان خود را مدیریت کنید. با انجام به موقع وظایف چالش‌برانگیز، می‌توانید با آرامش بیشتری از انجام کارها و وظایف خود لذت ببرید و تعادل پایدارتری بین زندگی حرفه‌ای و شخصی خود برقرار کنید. یک کوچ می‌تواند به تیم شما کمک کند تا استراتژی‌های لازم برای ایجاد انگیزه برای رعایت ضرب‌الاجل‌ها و برقراری تعادل موثر در وظایف، شکل دهید.

۲- کوچینگ شما را تشویق می‌کند تا اهداف روشن‌تری تعیین کنید.

برای بسیاری از حرفه‌ای‌ها تعیین اهداف موثر، کلیدی برای دستیابی به موفقیت شغلی است. یک کوچ می‌تواند شما را در تعیین اهداف هوشمند یا اهداف خاص، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی، مرتبط و محدود به زمان همراهی کند. این روند می‌تواند احتمال موفقیت در انجام وظایف را بالاتر ببرد. یک کوچ‌ شما را در درک خواسته خود از شغل و حرفه و مشخص شدن گام‌های عملی برای رسیدن به اهداف، همراهی می‌کند.

بر اثر این همراهی، شما می‌توانید برای تمرکز بر اهداف فوری و همچنین حرکت به سمت اهداف بلندمدت، تکنیک‌های مناسبی برای خود شکل دهید. کوچ‌ها ممکن است روی اهداف فردی و همچنین اهداف دپارتمانی و سازمانی تمرکز کنند و با همراهی اعضای تیم، آن‌ها را در رسیدن به اهداف مشترک یاری کنند. برای مثال می‌توان به کاهش میانگین زمان لازم برای تعمیر تجهیزات فنی اشاره کرد که دستیابی به اهداف شخصی را نیز شامل می‌شود. مثال دیگر می‌تواند دریافت ارزیابی عملکرد مناسب از سوی مدیریت در ارزیابی فصلی باشد.

جهت مطالعه ادامه مقاله و دانلود فایل لطفا کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رتبه بندی :
5/5

مطالب مرتبط