۱۰ویژگی یک لایف کوچ عالی

در سال‌های اخیر افراد بیشتری وارد دنیای لایف کوچینگ شده‌اند. خوداشتغالی مزایای زیادی مانند رئیس خود بودن، برنامه‌ریزی، انتخاب مراجعان و تعیین هزینه دارد.

لایف کوچینگ چیست؟

کوچینگ شغلی است که در آن کوچ درک عمیقی از اصول موفقیت و کاربرد آنها دارد. یک لایف کوچ یا کوچ زندگی مراجعان را همراهی می‌کند تا بتوانند این اصول را در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود به کار گیرند. افزون بر این، کوچینگ زندگی می‌تواند به مراجعان در مواجهه با استرس و اضطراب کمک کند.

تصور کنید در شغلی هستید که از آن متنفرید و در آن گیر کرده‌اید. آنقدری هم پول ندارید تا در مرحله گذار به یک شغل جدید دغدغه مالی نداشته باشید.

در این سناریو، یک کوچ شما را همراهی می‌کند تا حوزه‌ای را که در آن شکوفا خواهید شد و با هدف‌تان در زندگی مطابقت دارد، کشف کنید. هنگامی که شما و کوچ، حوزه‌ای را که می‌خواهید در آن کار کنید را پیدا کردید، کوچ همراهی‌تان می‌کند تا مسیر شغلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقداماتی برای ایجاد این تغییر طراحی نمایید.

چه کسی به دنبال یک لایف کوچ است؟

افرادی که خواهان دریافت کمک از یک کوچ می‌باشند در یک یا چند زمینه از زندگی دچار مشکل هستند یا می‌خواهند در زندگی شخصی یا شغلی خود پیشرفت کنند. این حوزه‌ها شامل مواردی مانند ازدواج، کارآفرینی، معنویت، سلامت و خودسازی هستند. شاید زندگی اجتماعی شما کم و کاستی داشته باشد و یا اینکه می‌خواهید یار و نیمه‌ گمشده‌ خود را پیدا کنید. در این شرایط، یک لایف کوچ ممکن است شما را همراهی کند تا متوجه شوید چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد و یا اینکه چه عاملی شما را از برنامه‌ریزی برای غلبه بر موانع پیدا کردن همسر باز می‌دارد.


جهت مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رتبه بندی :
5/5

مطالب مرتبط