اگر کوچ خوبی نباشید، نمی‌­توانید یک مدیر عالی باشید.

اگر درباره رهبری سازمان بخواهید در ذهن خود فقط یک نکته را در نظر بگیرید، به‌خاطر داشته باشید انگیزه‌بخش‌ترین شرایطی که افراد در محیط کار می‌توانند تجربه کنند، پیشرفت در اموری است که از نظر آن‌ها معنادار است. اگر شغل شما شامل رهبری دیگران است، پیچیدگی‌های آن واضح است: مهم‌ترین کاری که هر روز می‌توانید انجام دهید، کمک به اعضای تیم خود در پیشرفت در یک کار معنادار است.
برای انجام چنین کاری شما باید به درکی کافی از این که عوامل هدایت برای هر فرد کدام‌ها هستند، برسید و به برقراری ارتباط میان وظایف شغلی، ماموریت و اهداف استراتژیک سازمان به افراد کمک کنید، به موقع بازخورد بدهید تا اعضای سازمان شما پیوسته در حال یادگیری و رشد باشند. برای ماندن در فضای رشد و توسعه «داشتن مکالمات کوچینگی» ضروری است. در واقع تنها و مهم‌ترین شایستگی در مدیریت که مدیران بسیار موثر را از مدیران متوسط متمایز می‌کند، کوچینگ است.
جای بسی شگفتی است که در بیشتر شرکت‌ها کوچینگ در زمره وظایف رسمی و سازمانی مدیران قرار ندارد. اگر چه تحقیقات نشان می‌دهد که کارکنان و نامزدهای شغلی برای یادگیری و پیشرفت ارزش بیشتری نسبت به سایر جنبه‌های شغلی قائل هستند اما بسیاری از مدیران آن را بخش مهمی از نقش خود نمی‌دانند. مدیران فکر می‌کنند که وقت کافی برای این نوع مکالمات ندارند و بسیاری از آنها نیز فاقد این مهارت هستند. باتوجه به اینکه ۷۰ درصد از یادگیری و توسعه کارکنان در محل کار اتفاق می‌افتد و برنامه‌های آموزشی رسمی اثرگذاری چندانی ندارد و با این حال اگر مدیران مستقیم حمایت و مشارکت فعالی در این روند نداشته باشند، رشد، تعامل و حفظ کارکنان در سازمان کند می‌شود.

جهت دریافت متن مقاله کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رتبه بندی :
5/5

مطالب مرتبط